خرید واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج – اسپورتیج یا کیا اسپورتیج یکی از بهترین کراس اوورهای کره ای است و می توان رد پای شرکت هیوندای را در طراحی این خودرو دید. این اتومبیل فوق العاده در سراسر دنیا مورد استقبال و پذیرش قرار گرفته است و در ایران نیز با قیمت های متفاوت و روبه بالایی معامله می شود و به همین دلیل لوازم یدکی اسپورتیج کمیاب است. یکی از بخش های اصلی هر خودرویی و همین طور خودروی اسپورتیج، اگزوز اسپورتیج است که دارای واشر منیفولد مخصوص است. واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج قطعه مهم و کارآمدی در این خودرو است و با وجود ابعاد کوچک، نقش مهمی دارد. در این مطلب به واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج می پردازیم.

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

محل قرار گیری واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

اگزوز خودرو وسیله ای است که دود داخل موتور را تخلیه می کند و به همین دلیل همیشه بایستی سالم باشد. قطعات مختلف اگزوز عبارتند از لوله خروجی، موتور، کاتالیست و منیفولد. انواع مختلف اگزوزها توسط منیفولد ها به موتور متصل می شوند و به همین دلیل جنس منیفولدها در تمامی خم ها، از فولاد یا آلیاژ است. محل اتصال منیفولد با واشر پشتیبانی می شود تا دود سوخت و سوز داخلی موتور به هیچ عنوان خارج نشود‌. در واقع اگر واشر منیفولد دچار اشکالی شود، عملکرد منیفولد به کلی زیر سوال می رود و تشخیص اینکه مشکل دقیقا از چه بخشی است، کار آسانی نیست. گفتنی است جنس واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج از فلز است و تعویض و نصب آن با توجه به اینکه اسپورتیج یک خودروی داخلی نیست، کمی دشوار است.

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

علائم اختلال عملکرد واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

  •  بلند شدن دود از جلو ماشین
  •  سر و صدای غیر قابل پیش بینی
  •  عدم گاز دادن
  •  پخش بوی گاز مانند داخل ماشین
  •  عدم کارکرد صحیح رادیاتور
  •  افزایش مصرف سوخت

تفاوت واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج در مدل های مختلف این خودرو

خودروی اسپورتیج از سال ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شده است و در طول این مدت مدل های مختلفی از خودروی اسپورتیج را داخل ایران شاهد بوده ایم. عمده ترین مدل های خودروی اسپورتیج عبارتند از EX, LX, LX LUXURY, SX, SX TURBO که قطعه واشر منیفولد و خود منیفولد در تمامی این مدل ها متفاوت است. به همین دلیل شما بایستی سال تولید خودروی خود را بدانید تا بتوانید یک واشر منیفولد اگزوز مناسب تهیه کنید و از ایراداتی که در آینده ممکن است رخ بدهید پیشگیری کنید. جنس واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج معمولا از چدن و دیگر فلزهای ضد زنگ است که این مورد در تمامی مدل های خودروی اسپورتیج یکسان است. در حالت کلی این واشرها طوری طراحی می شوند که به راحتی به تمامی خم های منیفولد متصل شوند اما ممکن است محل ورودی آنها در مدل های متفاوت کوچک یا بزرگ باشد و این موردی است که پیش از خرید باید چک کنید.

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

تعویض واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

تعمیر و تعویض تمامی قطعات و لوازم یدکی خودروهای مختلف نیاز به تخصص و تجربه دارد و نمی توان در یک مرحله این کار را به درستی انجام داد. آب بندی خودروهایی مثل اسپورتیج بسیار حساس است و همان طور که می دانید در صورتی که به ساختار داخلی خودروهای ساخت خارج از ایران دست ببریم، ممکن است به دلیل ناشی بودن و عدم تجربه کافی، مشکلات مختلفی برای خودرو ایجاد کنیم. به همین دلیل بهتر است به خوبی از تمامی قطعات از جمله واشر منیفولد اگزوز به خوبی مراقبت کنیم و از انجام کارهایی که ممکن است به این قطعه آسیب وارد کنند خودداری کنیم. مواردی مثل شستن این قطعه با آب داغ یا بنزین، شست و شو با آب فشار قوی و وارد کردن ضربه با جسم سخت به شدت به واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج اسیب وارد می کنند. در مواقع اندکی نیز بر اثر تصادف ممکن است واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج دچار ترک خوردگی شود یا جدا شود، در هر حال نبایستی با تصور اینکه واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج شبیه این قطعه در خودروهای دیگر است وارد عمل بشویم، مخصوصا هنگامی که ماشین را به تازگی خاموش کرده ایم، چرا که مدت زیادی از فعالیت منیفولد نگذشته و واشر داغ است و ممکن است دست شما را بسوزاند.

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

وظیفه واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

با توجه به قسمتی که این قطعه نصب می شود، می توان دریافت وظیفه واشر منیفولد اگزوز، جلوگیری از نشت دودی است که به خاطر سوختن داخل موتور به وجود آمده است و اگر این قطعه آسیب ببیند این دود وارد فضای داخلی ماشین می شود و یا از قسمت جلوی ماشین بلند می شود. همین طور دیگر قطعات نیز وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهند و در نتیجه کل عملکرد سیستم داخلی ماشین دچار مشکل می شود. پس واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج مانع وارد شدن هوا به موتور و همین طور نشت دود داخل کابین می شود.

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

جمع بندی

اگر پس از بررسی تشخیص دادید ایراد اسپورتیج شما مربوط به واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج است، دچار استرس و نگرانی نشوید و دست به اقدامات خودسرانه نزنید. بهتر است در قدم اول با یه مکانیک ماهر صحبت کنید و از تشخیص خود مطمئن شوید و سپس خودروی خود را به تعمیرگاه منتقل کنید. در صورت نیاز به تهیه لوازم یدکی مثل واشر منیفولد اگزوز به دنبال مناسب ترین قیمت ها در سایت ما باشید تا با اطمینان خاطر خریدی امن را تجربه کنید و از لوازم یدکی اصلی استفاده کنید. همین طور اگر دارنده تعمیرگاه هستید و این مطلب را می خوانید می توانید در هر زمان با کارشناسان سایت ما تماس بگیرید تا از آخرین تغییرات و قیمت ها و قطعات وارداتی مطلع شوید.

 

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج جنس اصلی کیا اسپورتیج در فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و کیا پاسارگاد یدک برای خرید با ما تماس بگیرید با شماره: 33914805

تلگرام: @pasargadydk

هیوندای موبیس، (به انگلیسی: Hyundai Mobis) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو، برای دو کمپانی هیوندای موتور و کیا موتورز فعالیت می‌نماید

شرکت هیوندای موبیس در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود.

هیوندای موتور، (هانگول: 현대 자동차 주식회사 و هانجا: 現代自動車株式會社) شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ(بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تاسیس شد.

هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.

این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد.

 

 

سوالات متداول در ارتباط با واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج

واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج را از کجا می توانیم تهیه کنیم؟

همه مراکز فروش و عرضه لوازم یدکی خودرو این قطعه را در دسترس دارند، اما برای تهیه یک واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج بایستی از فروشگاهی مطمئن و خوش نام خرید کنید تا لوازم اصل و اورجینال به دست آورید.

هزینه واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج چقدر است؟

هزینه تهیه این قطعه از چندصدهزارتومان تا حدود یک میلیون تومان است و بستگی به شماره شاسی خودروی شما دارد.

آیا خود افراد می توانند واشر منیفولد اگزوز اسپورتیج را تعویض کنند؟

اگر مکانیک حرفه ای هستید و تجربه کافی دارید، بله، وگرنه تعویض این قطعه را به متخصصین ماهر بسپارید.