شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

خودروی اپتیما یکی از خودروهای لوکس و پرطرفدار است که در بازارهای ایران حرفی برای گفتن دارد. از سال۲۰۰۰ که این خودرو وارد عرصه رقابت با دیگر خودروها شد در ابتدا عملکرد موفق و چشم گیری نداشت اما طی تغییراتی که در طراحی این خودرو ایجاد شد، خودروهای اپتیما برای صاحبان خود سود زیادی به همراه آوردند. قطعات و لوازم یدکی این خودروها در همه شهرهای ایران قابل دسترسی هستند و می توانید آنها را تهیه کنید، اما قیمت منصفانه فقط از طرف برخی فروشگاه ها پیشنهاد می شود. شلنگ پایین رادیاتور اپتیما یکی از این لوازم است و در این مقاله به خرید، تعویض و تهیه شلنگ پایین رادیاتور اپتیما می پردازیم.

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما چه کاربردی دارد؟

در حالت کلی وظیفه شلنگ پایین رادیاتور که معمولا با عنوان شلنگ مکش نیز شناخته می شود، خنک کردن سیستم داخلی موتور است. این شلنگ آب داغ را از موتور خارج می کند و از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند (اگر رادیاتور به خوبی عمل نکند و سیستم داخلی موتور را خنک نکند احتمال انفجار ماشین بسیار زیاد است) به همین دلیل از لاستیک ساخته می شود و ترکیبات فلزی در ساختار شلنگ پایین رادیاتور نقشی ندارند. به همین دلیل قطعه زودرنجی است و بایستی هر از گاهی مورد چک و بررسی قرار بگیرد و در صورت لزوم تعویض شود. اصولاً اگر اتفاقی برای این شلنگ بیفتد نمی توان شلنگ را تعمیر کرد و به همین دلیل بایستی آن را تعویض کنید. عمر لوازم و قطعات داخلی خودروها تا ده سال است و این زمان برای خودروهایی مثل اپتیما بیشتر نیز می شوند، اما اگر متوجه تغییراتی در بخش رادیات شدید از چک کردن این شلنگ غافل نشوید.

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

دلایل خرابی شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

بنا به دلایل متعددی ممکن است شلنگ پایین رادیاتور دچار ضعف عملکرد شود و شما را به فکر خریداری یک قطعه جدید بیندازد. همین طور تشخیص ایرادات شلنگ پایین رادیاتور کار آسانی نیست، اما در این قسمت به مهم ترین دلایل خرابی شلنگ پایین رادیاتور اشاره می کنیم.
مشکل درب رادیات
اگر درب رادیاتور دچار مشکل شود و در قسمت خروجی رادیاتور به خوبی عمل نکند، ممکن است شاهد پارگی شلنگ پایین رادیاتور باشید که به وسیله در رادیاتور اتفاق می افتد.

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

گرفتگی شلنگ

گرفتگی شلنگ در موارد بسیار نادری پیش می اید، اما دور از انتظار نیست. ممکن است قطعات بسیار ریز و کوچک رادیاتور جدا شده و حین عملیات خنک سازی و آب رسانی وارد شلنگ پایین رادیاتور شده باشند و در نهایت اختلال ایجاد کنند. خارج کردن این قطعات به راحتی ممکن است اما آسیب داخلی شلنگ به وسیله این قطعات احتمال بالایی دارد. به همین دلیل توصیه می شود در صورت پاکسازی شلنگ رادیاتور اگر از سلامت مجرای داخلی اطمینان ندارید برای تعویض شلنگ اقدام کنید.

تصادف

تصادف سپر به سپر و تصادفاتی که از جلو اتفاق می افتند هم یکی از این دلایل هستند. رادیاتور ماشین بسیار نسبت به ضربات سخت و سنگین است و در هر تصادف آسیب حزئی می بیند. شلنگ پایین رادیاتور نیز از اتصالات رادیاتور است و در تصادفات مختلف از آسیب بی بهره نمی ماند.

علائم آسیب دیدگی شلنگ پایین رادیاتور

1. باد کردن شلنگ
2. فرو رفتگی شلنگ
3. پارگی شلنگ
4. جمع شدن شلنگ
5. سفت شدن شلنگ
6. مستهلک شدن شلنگ

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

تفاوت شلنگ بالا و پایین رادیاتور و نحوه تشخیص

مایع خنک کننده توسط شیلنگ ها به داخل و خارج رادیاتور منتقل می شود. رادیاتور دارای دو شلنگ اصلی است و هر دوی آنها مایع خنک کننده را حمل می کنند اما بسیار متفاوت هستند. اگر بخواهید آنها را کنار هم قرار دهید، متوجه خواهید شد که طول های متفاوت و شکل های متفاوتی دارند. آنها همچنین کارهای مختلفی انجام می دهند. شیلنگ بالایی رادیاتور جایی است که مایع خنک کننده داغ از موتور وارد رادیاتور می شود. در رادیاتور می چرخد و در حین حرکت خنک می شود. هنگامی که به پایین می رسد، از طریق شیلنگ پایینی از رادیاتور خارج می شود و دوباره به داخل موتور می رود تا یک بار دیگر چرخه را شروع کند. از دیگر انواع شلنگ های رادیاتور، شلنگ بای پس و شلنگ سرریز است.

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

نحوه تعویض شلنگ پایین رادیاتور در مواقع اضطراری

قبل از لمس یا باز کردن رادیاتور مطمئن شوید که ماشین شما خنک شده است.
یک تشت بزرگ را زیر رادیاتور قرار دهید و با باز کردن پیچ تخلیه آن را تخلیه کنید.
از یک پیچ گوشتی سر صاف برای جدا کردن گیره های شلنگ در دو سر شلنگ استفاده کنید.
گیره های شلنگ را روی شلنگ جدید رادیاتور قرار دهید و آن را در موقعیت مناسب قرار دهید.

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما سخن پایانی

در هر زمان متوجه ایرادات شلنگ پایین رادیاتور شدید برای تعویض و تعمیر آن اقدام کنید و این کار را به کارشناسان خبره مکانیکی ها بسپارید. قطعات لوازم یدکی خودروهای لوکس قیمت های بالایی نیز دارند اما چون قطعات مهمی هستند بهتر است در هنگام خرید به کیفیت این قطعات توجه کنید و سعی در تهیه قطعات اورجینال داشته باشید. یکی از مراجع مناسب برای خریداری انواع قطعات لوازم یدکی خودرو و شلنگ پایین رادیاتور اپتیما، پاسارگاد یدک است. ما تمامی قطعات مورد نیاز شما را در هر زمان و هر لوکیشنی به دستتان خواهیم رساند و می توانید خریدی متفاوت را تجربه کنید.

شلنگ پایین رادیاتور اپتیما جنس اصلی کیا اپتیما در فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و کیا پاسارگاد یدک برای خرید با ما تماس بگیرید با شماره: 33914805

تلگرام: pasargadydk

هیوندای موبیس، (به انگلیسی: Hyundai Mobis) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که در زمینه تولید و عرضه انواع خدمات، قطعات و تجهیزات خودرو، برای دو کمپانی هیوندای موتور و کیا موتورز فعالیت می‌نماید

شرکت هیوندای موبیس در سال ۱۹۷۷ تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس کره معامله می‌شود.

هیوندای موتور، (هانگول: 현대 자동차 주식회사 و هانجا: 現代自動車株式會社) شرکت خودروسازی کره‌ای و چندملیتی است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ(بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تاسیس شد.

هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های هیوندای موتور گروپ به‌شمار می‌آیند، که در حال حاضر پس از شرکت‌های جنرال موتورز، گروه فولکس‌واگن و تویوتا، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.

این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد.

سوالات متداول در ارتباط با شلنگ پایین رادیاتور اپتیما

آیا قطعات و لوازم یدکی اپتیما در داخل ایران قابل دسترسی هستند؟

بله، با توجه به تحریم های گسترده، خوشبختانه لوازم یدکی خودروها قابل دسترسی هستند و برخی از آنها در داخل کشور مشابه سازی شده اند و می توانید آنها را تهیه کنید.

آیا با شلنگ پایین رادیاتوری که نشتی دارد می توانیم رانندگی کنیم؟

می توانید رانندگی کنید اما نه مسافت طولانی، رانندگی با چنین اختلالی باعث آسیب جدی سایر قطعات می شود.