اخبار خودرو

نسخه تقویت شده هیوندای ولستر معرفی شد

هیوندای ولستر

در آستانه‌ی برگزاری نمایشگاه سِما، هیوندای خودرو مفهومی ولستر ان پرفورمنس را رونمایی کرد. این خودرو از تجهیزات آیرودینامیکی اسپرت و امکانات ایمنی فراوانی بهره می‌برد.

شمارش معکوس برای افتتاح نمایشگاه سِما  ادامه دارد و درهمین‌زمینه، هیوندای خودرو مفهومی  ولستر ان پرفورمنس  را رونمایی کرده است. هیوندای ولستر ان پرفورمنس بسیار جسور و پرخاشگر به‌نظر می‌رسد و با مجموعه‌ای از قطعات مجهز شده است که جذابیت بصری و عملکرد دینامیکی هاچ‌بک را به‌حداکثر می‌رساند.

در قسمت جلویی خودرو کاپوت مجهز به ورودی هوا و اسپلیتر را شاهد هستیم. طراحان هیوندای رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و بال عقب بزرگ، قطعات تزیینی نارنجی‌رنگ و خروجی‌های اگزوز کاپریستو  روی این خودرو اسپرت نصب کرده‌اند.

Hyundai Veloster N Performance / هیوندای ولوستر N پرفورمنس

هیوندای ولستر ان پرفورمنس روی رینگ‌های مسابقه‌ای ۱۹ اینچی او زد سوار می‌شود که در لاستیک‌های پیرلی  قرار گرفته‌اند و در مرکز رینگ نشان برند ان به‌چشم می‌خورد. گفته می‌شود این مدل مسابقه‌ای از سیستم ترمز قدرتمندی استفاده می‌کند و از کالیپرهای جلو ۶ پیستونی برخوردار است که روی دیسک‌های ترمز ۳۸۰ میلی‌متری قرار می‌گیرند. در عقب خودرو نیز، کالیپرهای چهار پیستونی و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری وجود دارد.

ظاهر اسپرت در داخل کابین نیز ادامه می‌یابد؛ زیرا لوازم داخلی آلکانترا و تزیینات فیبرکربن وجود دارد. هیوندای ولستر ان پرفورمنس به صندلی‌های اسپرت سابلت و اهرم تعویض دنده‌ی آلومینیومی و تزیینات نارنجی‌رنگ و کمربندهای ایمنی مخصوص مسابقه و پادری‌هایی با نشان ان مجهز است.

تغییرات در زیر بدنه نیز کمتر از تغییرات ظاهری نیست؛ زیرا هیوندای جدید از سیستم تعلیق کویل‌اور اکستریم ریسینگ برخوردار است که از فنرهای اچ آر  بهره می‌برد. تیم طراحی هیوندای میله‌های ضدغلت دایوون استیل  و میله‌های مستحکم‌کننده شاسی در جلو و مرکز و عقب را روی این خودرو اسپرت نصب کرده‌اند.

 

Hyundai Veloster N Performance / هیوندای ولوستر N پرفورمنس

هیوندای جزئیات بیشتری از مشخصات عملکردی این خودرو ذکر نکرده است؛ اما نسخه‌ی استاندارد ولستر ان از پیشرانه‌ی چهار سیلندر دولیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۲۷۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی متصل شده است که قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

 zoomit :منبع

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *