مشکلات فنی خودرو

نشانه های خرابی فن رادیاتور در خودرو هیوندا

نشانه های خرابی فن رادیاتور در خودرو هیوندا

خرابی فن رادیاتور در خودرو هیوندا

از آنجایی که فن رادیاتور یک قطعه بسیار مهم در خودرو به حساب می آید و جزء دسته بندی سیستم خنک کننده به حساب می آید. توسط فن رادیاتور می توان هوای بیرونی را به داخل رادیاتور منتقل کرد و هوای داخلی موتور نیز به حد متناسبی برد. زمانی فن رادیاتور شروع به کار می کند که خودرو در حال حرکت باشد. مخصوصا فن رادیاتور در فن تابستان بسیار برای خنک کردن خودرو مهم می باشد ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در مورد نشانه های خرابی فن رادیاتور در خودرو هیوندا به گفتگو بپردازیم.

نشانه های خرابی فن رادیاتور در خودرو هیوندا

همانطور که میدانید ممکن است که هر قطعه ای از خودرو خراب شوند اما خرابی قطعه با علائم و نشانه های همراه می باشد که در زیر به طور کامل به آنها اشاره شده است. توجه داشته باشید در صورت خرابی فن رادیاتور حتما به یک تعمیرگاه جهت رفع عیب مراجعه کنید زیرا اگر آن را به تاخیر بیندازید ممکن است برای شما زیان آور باشد.

گرم شدن بیش از حد موتور

یکی از نشانه های خرابی فن رادیاتور در خودرو، گرمای بیش از حد موتور می باشد. زمانی که خودرو خودرو شما بدون فن رادیاتور باشد سبب گرمای بیش از حد موتور نیز می شود. زمانی که گرمای موتور بیش از حد باشد بر روی صفحه نمایشگر خودرو نیز نمایش داده خواهد شد.

گرم شدن بیش از حد موتور

گرم شدن بیش از حد موتور

عدم عملکرد تهویه مطبوع

زمانی که نقضی در عملکرد فن رادیاتور خودرو شما به وجود بیاید، تهویه مطبوعی انجام نخواهد شد. در این زمان کولر از کار خواهد افتاد و عملکرد سیستم تهویه مطبوع به سست نیز می شود.

چراغ هشدار دما

زمانی که چراغ چک هشدار دمای شما روشن شود نشانه دهنده آن است که فن رادیاتور از کار افتاده است و در مواقع موتور به درستی خنک نمی شود.

قطع شدن صدای فن

در صورت نشنیدن صدای فن رادیاتور می تواند از کار افتادن صدای فن را تا حدی نیز را تشخیص داد در این زمان باید به تعمیرگاه جهت ایراد آن مراجعه کنید.

جوش آوردن خودرو

زمانی که فن رادیاتور خودرو تنها برای چند دقیقه از کار بیفتد سبب جوش آوردن موتور خودرو نیز می شود. زمانی که خودرو شما جوش بیاورد سبب ایجاد بخار از رو کاپوت نیز می شود. بنابراین به فن رادیاتور خودرو خود اهمیت دهید.

انواع فن خودرو

آشنایی با انواع فن خودرو

انواع موتور فن

یه طور کلی برای خودرو دو نوع موتور فن نیز وجود دارد که شامل یک دور و دو دور نیز می باشد. در موتور فن یک دور همانطور که از اسم آن پیداست از آن برای چرخاندن پروانه نیز استفاده می شود. اما در دو دور با سرعت بیشتری چرخیده می شود. معمولا در خودرو های جدید که تولید می شود از نوع دوم نیز استفاده می کنند.

علت های خرابی فن رادیاتور خودرو چیست؟

بسیاری از افراد این سوال را دارند که علت خرابی فن رادیاتور چیست از مهم ترین علت ها می توانیم به موارد زیر نیز اشاره کنیم

  • به هم خوردن اتصالات مربوط به سیم ها
  • شل شدن یا لقی اتصالات
  • اتصال نادرست رله ها
  • سوختن موتور فن
  • شکسته پروانه
علت های خرابی فن رادیاتور خودرو

علت های خرابی فن رادیاتور خودرو

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که در مقاله درباره نشانه های خرابی فن رادیاتور در خودرو بیان شد پی بردیم که در صورتی که چراغ هشدار دهنده دما روشن شود یا موتور خودرو جوش بیاورد می تواند عامل آن خرابی فن رادیاتور خودرو باشد. بنابراین در صورت بروز این علائم حتما به تعمیرگاه جهت تعویض فن رادیاتور اقدام کنید.

سوالات متداول

  1. علائم خرابی فن رادیاتور خودرو چیست؟
    از مهم ترین علائم می توان به روشن شدن چراغ دما، دمای بیش از حد موتور و جوش آوردن خودرو نیز اشاره کرد.
  2. به چه دلایلی فن رادیاتور خودرو خراب می شود؟
    دلایلی نظیر شل شدن اتصال مربوط به بدنه، شکستن پروانه، سوختن موتور فن نیز اشاره کرد.
  3. قیمت فن رادیاتور خودرو هیوندا چقدر است؟
    قیمت فن رادیاتور به نوع خودرو بستگی دارد
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *