اخبار خودرو

هیوندای کنا هیبریدی 2020 معرفی شد

هیوندای کنا

هیوندای کنا هیبریدی 2020 معرفی شد

هیوندای مشخصات فنی و تصاویر مدل فیس‌لیفت کنا هیبریدی را منتشر کرد. این خودرو از همین ماه وارد بازار اروپا خواهد شد.

چند ماه پیش، هیوندای تصاویر اولیه از نسخه‌ی هیبریدی کنا برای سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. حالا تصاویر دقیق‌تر در کنار مشخصات فنی جامع از این خودرو وجود دارد. هیوندای کنا هیبریدی ۲۰۲۰ به‌زودی وارد بازار اروپا خواهد شد. حالا می‌توانیم به خوبی به جزئیات مدل هیبریدی کنا نگاه کنیم. این خودرو در کنار مدل بنزینی و الکتریکی کنا تولید خواهد شد تا سومین خودرو از خانواده‌ی کنا باشد.

2020 Hyundai Kona Hybrid

در بخش فنی این خودرو هیوندای از یک پیشرانه‌ی بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتر استفاده کرده که به سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم از نوع جی دی آی مجهز است و می‌تواند با سیکل آتکینسون نیز کار کند تا مصرف کم‌تری داشته باشد. حداکثر قدرت این پیشرانه به ۱۰۳ اسب‌بخار در ۵۷۰۰ دوربردقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز به ۱۴۷ نیوتن‌متر در ۴ هزار دوربردقیقه می‌رسد.در کنار این پیشرانه‌ی بنزینی از یک موتور برقی هم استفاده شده است که ۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور برقی از یک باتری لیتیوم پلیمر ۱.۵۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. مجموع قدرت موتور هیبریدی هیوندای کنا ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۶۵ نیوتن‌متر است.

2020 Hyundai Kona Hybrid

هیوندای می‌گوید که کنا هیبریدی به لطف جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دو کلاچه‌ی خود که به پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان هم مجهز است دینامیک رانندگی بالایی را ارائه می‌کند. این خودرو دارای حالت رانندگی اسپرت نیز است. به‌گفته‌ی سازنده مصرف سوخت ترکیبی کنا هیبریدی تنها ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان انتشار گاز دی اکسید کربن آن نیز ۹۰ گرم در هر کیلومتر است. این اعداد متعلق به نسخه‌ی دارای رینگ‌های ۱۶ اینچی هستند و سایر نسخه‌ها اعداد متفاوتی دارند.

2020 Hyundai Kona Hybrid

برای علاقه مندان خودروهای اقتصادی و کم مصرف، هیوندای سیستم دستیار رانندگی بهینه را در کنا هیبریدی نصب کرده است. این سیستم میزان مصرف انرژی خودرو را مدیریت می‌کند و به راننده نیز در خصوص سرعت بهینه پیشنهاداتی می‌دهد. هیوندای کنا هیبریدی از نظر توانایی‌های حرکتی، چندان سریع نیست و زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱۱.۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد.

2020 Hyundai Kona Hybrid

در کابین این خودرو هیوندای سیستم بلو لینک را نصب کرده است. از آپشن‌های کنا هیبریدی می‌توان به سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نمایشگر لمسی ۱۰.۲ اینچی، سیستم فرامین صوتی سازگار به ۶ زبان، اپل کارپلی و اندروید اتو و سرویس هیوندای لایو اشاره کرد. هیوندای کنا هیبریدی از نظر ظاهری نیز تفاوت‌هایی جزئی با سایر مدل‌ها دارد که شامل رینگ‌های آلیاژی متفاوت (با سایز ۱۶ تا ۱۸ اینچ)، رنگ آبی جدید و رنگ‌های متنوع برای فضای داخلی می‌شود. مشتریان هیوندای در قاره‌ی اروپا از آخر ماه جاری میلادی می‌توانند نسبت به خریداری این خودرو اقدام کنند.

 zoomit :منبع

 

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *